Δραστηριότητες του τομέα Πληροφορικής στο πλαίσιο της "Ώρας του Κώδικα" 2017

Published: Saturday, 23 December 2017

Το διάστημα 4-10 Δεκεμβρίου 2017 πραγματοποιήθηκαν διάφορες εκδηλώσεις σε όλο τον κόσμο και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα στο πλαίσιο της "Ώρας του Κώδικα". Στην "Ώρα του Κώδικα" γίνεται μια ωριαία εισαγωγή των μαθητών στην επιστήμη των Υπολογιστών και στον Προγραμματισμό με σκοπό την "απομυθοποίηση" του κώδικα και την καλλιέργεια της πεποίθησης ότι οποιοσδήποτε μπορεί να μάθει τα βασικά της υπολογιστικής σκέψης, μέσω της οποίας αναπτύσσονται δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, λογική και δημιουργικότητα.

Το ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας και ο τομέας Πληροφορικής συμμετείχε και φέτος στην "Ώρα του Κώδικα" διοργανώνοντας διάφορες εκδηλώσεις που απευθύνονταν τόσο στους μαθητές διαφόρων τάξεων του ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας, όσο και στους μαθητές άλλων σχολείων (1ο και 2ο ΓΕΛ Αλεξάνδρειας). Πιο συγκεκριμένα, υλοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:

-- Εργαστηριακό σεμινάριο Arduino 

-- Εκπαιδευτικό παιχνίδι "Escape Code" με γρίφους Πληροφορικής  

-- Κουίζ "Προγραμματισμού και Υπολογιστών" στην πλατφόρμα Kahoot (https://kahoot.it/)

-- Δραστηριότητες Προγραμματισμού στην ηλεκτρονική πλατφόρμα code.org

-- Παιχνίδι ρόλων "Εγώ το ρομπότ" 

 Αναλυτικά:

-Εργαστηριακό σεμινάριο Arduino 

Την Τρίτη 5/12/2017 επισκέφτηκαν το ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας μαθητές/τριες της Α τάξης του 1ου ΓΕΛ Αλεξάνδρειας για να παρακολουθήσουν εργαστηριακό σεμινάριο (workshop) σχετικά με το physical computing. Οι μαθητές/τριες του 1ου ΓΕΛ Αλεξάνδρειας, με τη βοήθεια των μαθητών της Β' τάξης τομέα Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας, πραγματοποίησαν εργαστηριακές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας τον μικροελεγκτή Arduino και το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch for Arduino.

-- Εκπαιδευτικό παιχνίδι "Escape Code" με γρίφους Πληροφορικής

Oι μαθητές και οι καθηγητές του τομέα Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας διοργάνωσαν εκπαιδευτική δραστηριότητα, στην οποία συμμετείχαν μαθητές του σχολείου μας, καθώς και μαθητές της Α' τάξης του 2ου ΓΕΛ Αλεξάνδρειας, συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριές τους. Η δραστηριότητα εστίαζε στην επίλυση προβλήματος μέσω εκπαιδευτικού παιχνιδιού, στα πρότυπα των δημοφιλών παιχνιδιών δωματίων απόδρασης, με βασικά χαρακτηριστικά τη συνεργασία και την ομαδικότητα των συμμετεχόντων. Για τους σκοπούς της δραστηριότητας διαμορφώθηκε κατάλληλα ειδικός χώρος, από τους μαθητές της Γ' τάξης του τομέα Πληροφορικής, ώστε να μοιάζει με εγκαταλειμμένο εργαστήριο υπολογιστών, και τοποθετήθηκαν σε διάφορα σημεία στοιχεία με βάση την πλοκή του παιχνιδιού. Οι μαθητές του 2ου ΓΕΛ Αλεξάνδρειας σχημάτισαν ολιγομελείς ομάδες και κάθε ομάδα κλήθηκε να συλλέξει, ν' αξιοποιήσει και να συνδυάσει δεδομένα από τον περιβάλλοντα χώρο, ώστε να λύσει γρίφους Πληροφορικής και να οδηγηθεί στην συνολική λύση του προβλήματος. 
Οι υπόλοιπες ομάδες μαθητών συμμετείχαν σε δύο παράλληλες δραστηριότητες: ένα διαδραστικό κουίζ γνώσεων "Προγραμματισμού και Υπολογιστών" με το Kahoot (https://kahoot.it/) και ένα παιχνίδι ρόλων σχετικά με τον προγραμματισμό των ρομπότ.

-Κουίζ "Προγραμματισμού και Υπολογιστών" στην πλατφόρμα Kahoot

Δημιουργήσαμε ένα διαδραστικό κουίζ γνώσεων με ερωτήσεις σχετικά με τον Προγραμματισμό και την επιστήμη της Πληροφορικής στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Kahoot (https://kahoot.it/). Στο κουίζ συναγωνίστηκαν μαθητές του σχολείου μας, καθώς και μαθητές του 2ου ΓΕΛ Αλεξάνδρειας, οι οποίοι σχημάτισαν ομάδες και προσπάθησαν ν' απαντήσουν σωστά στις ερωτήσεις. Στο τέλος, έβλεπαν την τελική κατάταξη των ομάδων, με βάση τις σωστές απαντήσεις τους.

-Δραστηριότητες Προγραμματισμού στην ηλεκτρονική πλατφόρμα code.org

Οι μαθητές/τριες διαφόρων τάξεων του σχολείου μας γνώρισαν βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικών δομών μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας code.org

-Παιχνίδι ρόλων "Εγώ το ρομπότ"

Οι μαθητές/τριες του ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας, καθώς και του 2ου ΓΕΛ Αλεξάνδρειας, συμμετείχαν σ' ένα παιχνίδι ρόλων, με σκοπό αφενός να προσομοιώσουν τη λειτουργία των προγραμμάτων Η/Υ και κατ' επέκταση των ρομπότ, που εκτελούν διάφορες εργασίες, αφετέρου να διαπιστώσουν τις αδυναμίες των Η/Υ και των ρομπότ σε διάφορους τομείς, σε σύγκριση με τη νοημοσύνη και τις δυνατότητες των ανθρώπων.

Τις δράσεις συντόνισαν οι καθηγήτριες Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας: Σαμαρά Θεοδώρα, Διούδη Ειρήνη, Παπαστεργίου Αναστασία, Μπανταβή Ελένη.

  

Hits: 785