Διδακτική επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και Λαογραφίας Κοζάνης
Την Πέμπτη 3-5-2018 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη του ΕΠΑ.Λ. Αλεξάνδρειας στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και Λαογραφίας Κοζάνης, στην οποία συμμετείχαν μαθητές από τα τμήματα Α1, Α2, Α3, Α5 και οι ειδικότητες Β' ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ και Γ' ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ. Η εκδρομή διοργανώθηκε στα πλαίσια των μαθημάτων «Φυτά μεγάλης καλλιέργειας», «Ζωική παραγωγή» και «Νέα Ελληνικά».
Tο μουσείο περιλαμβάνει τις εξής θεματικές κατηγορίες: Έκθεση Φυσικής Ιστορίας (από την Παλαιολιθική εποχή μέχρι και τους νεότερους χρόνους), Αρχαιολογική- Βυζαντινή έκθεση (από το 7000 π.Χ. έως 1453 μ.Χ.), Ιστορική έκθεση (από το 1453 έως 1944), Λαογραφική έκθεση, που θεωρείται και η σημαντικότερη, (από το 1640 έως 1960), Πινακοθήκη νεότερων χρόνων, Συλλογή γραμματοσήμων (1861-2004) και Συλλογή ραδιοφώνων (1930-1960).
Στους τέσσερις ορόφους που περιηγηθήκαμε, θαυμάσαμε την ποικιλία των εκθεμάτων κυρίως στα ζώα και πτηνά, αλλά και γνωρίσαμε την παράδοση, την αρχιτεκτονική και την ιστορία της περιοχής.
Αρχηγός εκδρομής: Ταμπάκη Αθανασία
Συνοδοί : Μαμουτάκης Κων/νος, Τσιαπανίτη Στέλλα
http://1epal-alexandr.ima.sch.gr/autosch/joomla15/index.php?start=130#sigFreeId402f97f5d2
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα "ΦΥΣΗ..ΚΕΣ ΠΙΝΕΛΙΕΣ"
Κατά το σχολικό έτος 2017-2018 υλοποιήθηκε στο ΕΠΑ.Λ. Αλεξάνδρειας περιβαλλοντικό πρόγραμμα με τίτλο "ΦΥΣΗ..ΚΕΣ ΠΙΝΕΛΙΕΣ" στο πλαίσιο του μαθήματος "Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων" της Α' τάξης με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τις: Βαλσαμίδου Αλεξία, Χαχούδη Αναστασία.
Διδακτική επίσκεψη στο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο και το φράγμα του Αλιάκμονα

Την Τετάρτη 14 Μαρτίου 2018 μαθητές των τμημάτων Α5 και Γ? Πληροφορικής, που αποτελούν την περιβαλλοντική ομάδα με θέμα: «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας», καθώς και οι μαθητές του τομέα Ηλεκτρολογίας της Β? και Γ΄ τάξης πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Υδροηλεκτρικό εργοστάσιο και το Φράγμα του Αλιάκμονα στη Σφηκιά Ημαθίας.
Η ξενάγηση στο χώρο του εργοστασίου, όσο και στο φράγμα, ήταν άκρως ενδιαφέρουσα και εξαιρετικά κατατοπιστική. Οι υπεύθυνοι του εργοστασίου με ιδιαίτερο ζήλο:
(α) μας μίλησαν για τον τρόπο κατασκευής ενός φράγματος και τα οφέλη από την εκμετάλλευση της κινητικής ενέργειας του νερού, καθώς και την διαδικασία παραγωγής και διάθεσης του ηλεκτρικού ρεύματος.
(β) μας ξενάγησαν στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου και συγκεκριμένα στο κέντρο ελέγχου, απ' όπου σε 24ωρη βάση ελέγχεται και παρακολουθείται η λειτουργία του εργοστασίου, και στο χώρο που βρίσκονται οι μονάδες παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος, όπου είδαμε τους στροβίλους σε πλήρη λειτουργία!
Η εμπειρία ήταν μοναδική, καθώς οι μαθητές ήρθαν σε άμεση επαφή με την πρακτική εφαρμογή των εννοιών που διδάσκονται σε θεωρητικό επίπεδο, και βέβαια με έναν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα εργασιακό χώρο.
Ευχαριστούμε θερμά το προσωπικό του εργοστασίου για τη φιλοξενία και την ενημέρωσή μας.
Υπεύθυνοι και συνοδοί εκπαιδευτικοί: Μπανταβή Ελένη, Γιαννούση Μαρία, Παπαστεργίου Αναστασία, Στογιαννόπουλος Δημήτριος, Δέλλας Νικόλαος και Ελευθερίου Αστέριος.
http://1epal-alexandr.ima.sch.gr/autosch/joomla15/index.php?start=130#sigFreeId7c10868313
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο ΚΠΕ Αρναίας
Το πρόγραμμα περιλάμβανε θεωρητική ενημέρωση για το θέμα, στο χώρο του ΚΠΕ, από τον κ. Γκαρλή. Οι μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον την ενημέρωση και αποκόμισαν σημαντικές πληροφορίες για το θέμα της περιβαλλοντικής ομάδας.
Το βιωματικό μέρος του προγράμματος περιελάμβανε επίσκεψη στο οινοποιείο της κας Κλαούντια Παπαγιάννη στην Αρναία, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν και ενημερώθηκαν για τη διαδικασία της οινοποίησης από εκπρόσωπο του οινοποιείου.
http://1epal-alexandr.ima.sch.gr/autosch/joomla15/index.php?start=130#sigFreeId302f2ab4e9
Δημιουργία σχολικού Μουσείου Πληροφορικής στο ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας

Κατά το σχολικό έτος 2017-2018 οι μαθητές/τριες του Τομέα Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας δημιούργησαν σχολικό Μουσείο Πληροφορικής και αντίστοιχο δικτυακό τόπο στο πλαίσιο Πολιτιστικού Προγράμματος και σχετικών μαθημάτων του Τομέα. Η δράση υλοποιήθηκε με σκοπό ν? αξιοποιηθεί αδρανής, πεπαλαιωμένος εξοπλισμός και ν? αποτελέσει σημείο αναφοράς της εξέλιξης της Πληροφορικής για τους τωρινούς και μελλοντικούς μαθητές του σχολείου αλλά και της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας.
Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες και, αφού επιλέχθηκε και προετοιμάστηκε ο χώρος φιλοξενίας του μουσείου, αξιολογήθηκαν και τοποθετήθηκαν τα εκθέματα, που περιλαμβάνουν υλικό υπολογιστών, περιφερειακά, εποπτικά μέσα, λογισμικό και έντυπο υλικό του παρελθόντος. Εκτός από εξοπλισμό Πληροφορικής, στο μουσείο συμπεριλήφθηκε και τεχνολογικός/τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός του παρελθόντος που δεν χρησιμοποιείται πια, όπως γραφομηχανές, γραφοσκόπιο, τηλέφωνα κ.λπ.
Παράλληλα, οι μαθητές υλοποίησαν δικτυακό τόπο για την προβολή του μουσείου στο Διαδίκτυο, όπου, εκτός απ? τα εκθέματα, συμπεριέλαβαν ενότητα με ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη της Πληροφορικής και αντίστοιχη εικονική θεματική περιήγηση, και δημιούργησαν σελίδα για εθελοντική παραχώρηση εξοπλισμού στο μουσείο από ιδιώτες και φορείς.
Ευχαριστούμε θερμά τη Διεύθυνση του σχολείου για την υποστήριξη της δράσης, καθώς επίσης τον εκπαιδευτικό Ηλεκτρολογίας Ελευθερίου Αστέριο, τους μαθητές του Ηλεκτρολογικού τομέα και τον εκπαιδευτικό Μηχανολογίας Τζώρτζη Κωνσταντίνο για την πολύτιμη βοήθειά τους κατά την προετοιμασία του χώρου του μουσείου.
Οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας: Διούδη Ειρήνη, Σαμαρά Θεοδώρα, Παπαστεργίου Αναστασία.
http://1epal-alexandr.ima.sch.gr/autosch/joomla15/index.php?start=130#sigFreeId0d8d1f24c3
